To były piękne dni... - dwudniowa wycieczka w góry.

Beata Majchrzak

W dniach 8-9 czerwca 2017r. klasy IV -VI miały przyjemność przekonać się, że szkoła to nie tylko obowiązki, a nauka nie musi kojarzyć się ze szkolną ławką i zakuwaniem.

Wiele ciekawych informacji można pozyskać wyjeżdżając poza mury szkoły. Myślę, że wszyscy uczestnicy wycieczki podzielają zdanie, że ten wyjazd był wspaniałą lekcją przyrody, historii czy sovoir vivre. Nasza przygoda rozpoczęła się od spotkania z wspaniałym przewodnikiem, panem Bogdanem, który przez dwa dni oprowadzał nas po ciekawych miejscach i opowiadał, opowiadał, opowiadał..., a jego opowieści przenosiły nas w czasie, działały na wyobraźnię
i dostarczały wielu wrażeń. Pierwszego dnia mieliśmy okazję przechadzać się korytarzami
oraz komnatami zamku Książ. Zwiedziliśmy również zamkową Palmiarnię księżnej Daisy.
Po obfitym obiedzie udaliśmy się zobaczyć jezioro zaporowe oraz stanąć na zaporze, która zaparła nasz dech w piersiach. Pod koniec dnia przewodnik oprowadził nas po Sztolniach
w Walimiu. Inscenizacja nalotu bombowego, huk wystrzałów
i sygnały alarmowe, które mieliśmy okazję tu przeżyć, na długo zostaną w naszych pamięciach. Po tak wyczerpującym dniu udaliśmy się do miejsca zakwaterowania. Jak za dotknięciem magicznej różdżki wszystkim wróciły siły witalne
J. Jednak następnego dnia czekał nas spacer w góry, dlatego po wieczornej dyskotece udaliśmy się na chwile odpoczynku. Nazajutrz wyruszyliśmy do Czech. Przywitały nas piękne widoki w Skalnym Mieście, skały o różnych nazwach i kształtach. Aż trudno uwierzyć w siłę i zdolności natury. Żeby troszkę zregenerować siły, po wyczerpującej przechadzce schodami w górę i w dół, odbyliśmy rejs łódką, wzbogacony zabawnymi opowieściami. Po powrocie do Polski ostatni spacer, ale równie forsowny - Szczeliniec Wielki. Zmęczenie, jakie odczuwaliśmy na górze wynagrodziły nam piękne widoki, a cudowna pogoda pozwoliła dostrzec szczyty inny gór,
w tym Śnieżki. Na koniec zakup pamiątek i powrót do domu. Szkoda, że to co piękne szybko mija. Jedno jest pewne. Jesteśmy bogatsi o nowe, piękne wspomnienia…